Vrijwilligerswerk in Mombasa, Kenia

The Start

De kop op de voorpagina van de nieuwsbrief van de Doingoood Foundation van 3 januari j.l. luidt: 'Super aktie van vrijwilliger Jelmer'. Het geeft me kriebels en het maakt me een klein beetje trots. Nadat ik het bedrag van € 6.120,00 heb overgemaakt vaan de Doingoood Foundation is er alweer € 400,- binnen gekomen. Ik blijf me verbazen over de mate waarin iedereenin mijn omgeving betrokken is geraak. Ik ben iedereen er erg dankbaar voor.

In huis is het inmiddels rustig geworden. De gesprekken over voorzorg en veiligheid zijn even gestaakt, maar zullen vast nog een aantal keer opgepakt worden de komende paar uur. Vrijwel alles staat klaar om de auto in getilt te worden. Eén koffer met mijn eigen spullen en een tas vol met handoeken en beddegoed voor Christine, mijn gastmoeder voor de komende 13 weken.

Vanacht klopte Werkelijkheid op de voordeur. Hij zei iets over honderd nachten weg. En plotseling realiseerde ik me dat ik nog nooit zo lang weg ben geweest van huis. Ik wilde het naast me neerleggen, vergeten en de deur voor zijn neus dichttrekken, maar hij stak zijn voet ertussen en bleef er tot een uur of twee 's nachts staan, pratend over zijn verwachting van wat mij te wachten staat.

Vanavond zal ik dus lichtelijk vermoeid afreizen naar het land van 32°C, de Matatu en het opvallen op straat. Ik weet nog slechts weinig van wat me echt te wachten staat. Maar dat ik een belangrijke levenservaring tegemoet ga, is voor mij wel duidelijk.

Met twee klassen van de basisschool de WIndroos ga ik e-mailcontact houden. De jongste klas zal ik inlichten over de activiteiten die ik met en voor de kinderen ga organiseren en voor de oudste klas ga ik probern een briefcontact op te zetten met de oudste klas op El Roi School. Jullie ga ik proberen te informeren over alle interesante dingen die ik meemaak, zie en voel, niet alleen op het schooltje, maar ook in de stad en erbuiten.

't giet oan!

~ Jelmer

Reacties

Reacties

Neeske

Hoi Jelmer,

Een heel goede reis toegewenst! En natuurlijk succes met je werkzaamheden daar ver weg.

Liefs van Neeske

Wouter

Je bent goed opweg jongen! Grote bewondering voor je prestatie tot nu toe! Vergeet niet te genieten!

Ineke @ Doingoood

Hele fijne reis Jelmer! En neem Werkelijkheid maar gezellig mee hoor, op reis, probeer hem niet weg te sturen. Hij zal je de hele tijd vergezellen en je af en toe aan het lachen maken en af en toe troosten. Een ding is zeker: dit wordt een geweldig avontuur waar je enorm van gaat genieten en soms ook heftig zal gaan vinden. Het hoort allemaal bij de ervaring! Een hele goede reis en tot volgende week in Kenia!
Safari salama!
Ineke

aline

Hallo Jelmer,
Nu ik dit schrijf ben je nog een uurtje Nederlandse grond.
Straks ga je een heel mooi en bijzonder avontuur tegemoet!
Ik wil je heel veel geluk, gezondheid en kracht toewensen!!!!
Geniet en ik hoop dat je met mooie verhalen over 3 maanden bij me in de stoel zit!
Met wat voor kapsel ook (ha ha).
Alavia (Dat is een Togolese groet) Aline

Koen de Graaf

respect!
HAVE A GOOD TRIP!!

Hester

SUCCES

Piet en Janny

Jelmer je bent al weer ong. 2 weken weg .
We hopen dat je het naar je zin heb daar in ver weg nistan. We hopen ook dat je daar gevonden wat je zocht.We wensen je een hele fijne tijd daar en we lezen nog wel.Groetjes uit het natte Westland(Nederland)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood