Vrijwilligerswerk in Mombasa, Kenia

3 maanden eten voor 100 kinderen

Behalve de nuttige werkzaamheden die ik van 4 januari tot 5 april ga verichten bij El Roi School, heb ik mijzelf ook een ander doel gesteld.

De kinderen op El Roi School komen uit zeer arme families. Daardoor wordt er niet alleen geen schoolgeld betaald, maar is er soms ook te weinig geld om voor een dagelijkse maaltijd te zorgen. Christine en haar dochter geven daarom beide vrijwillig les en het schoolgebouwtje is met behulp van donaties gefinancierd. Zonder een bron van inkomsten kan er echter geen lunch worden gemaakt voor de kinderen, waardoor sommige kinderen dus geen enkele maaltijd op een dag krijgen. Het gevolg daarvan is dat de kinderen 's middags geen les krijgen. Daarbij gaan velen van het de straat op om te bedelen.

Door voor alle kinderen twee maaltijden per dag te serveren, 's ochtends een voedzame pap en 's middags een warme maaltijd, wordt voorkomen dat de kinderen de straat op gaan om te bedelen en zullen ze twee keer zoveel les krijgen; de middag kan dan namelijk ook benut worden.

Er is al genoeg geld om voor de drie maanden tijdens mijn verblijf twee keer per dag voor alle kinderen een maaltijd neer te zetten. Voor de drie maanden na mijn aankomst in Nederland echter niet.

Mijn doel is dat alle honderd kinderen in de drie maanden na mijn aankomst in Nederland ook nog twee maaltijden per dag krijgen.

1 kind, 1 maand, twee maaltijden per dag kost maar €15,-. Help één of meerdere kinderen aan een maand lang twee maaltijden per dag. Stort uw bijdrage op Rabobank rekeningnr. 1580 77 555 ten name van Jelmer de Visser inzake Doingoood. Het is een rekening die ik speciaal voor dit doel aan heb laten maken.

De ontwikkelingen in het behalen van dit doel zijn te zien op de 'Donatiemeter' die onder het kopje foto's te vinden is.

Ik hoop dat je meedoet!

Reacties

Reacties

Ineke van Doingoood foundation

Super bedankt voor je inzet voor dit geweldige doel namens het bestuur van Doingoood foundation maar bovenal namens de kinderen op El Roi school! Mensen zoals jij maken het verschil Jelmer, dank je wel!

Ineke

sjoerdtje de Groot

Jelmer ik vond het mooie verhalen en wens je heel veel sterkte toe.
Hier is alles goed met koud weer. Doei

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood