Vrijwilligerswerk in Mombasa, Kenia

Welkom op mijn blog

Hallo,

Begin januari zal ik afreizen naar de stad Mombasa, in het zuiden van Kenia, waar ik vrijwilligerswerk ga doen. Ik doe dat via de organisatie Doingoood die op dit moment vier projecten in en rond Mombasa steunt door middel van geld en met behulp van vrijwilligers.

Ik ben één van de vrijwilligers en ik zal de eerste twee maanden op El Roi Primary School meedraaien. Op die school gaat het om jonge kinderen uit arme gezinnen die net die extra buitenschoolse activiteiten nodig hebben en waarbij één op één aandacht heel erg veel kan bijdragen aan hun ontwikkeling en zelfvertrouwen.

Mijn verblijf zal zijn bij Christine, de oprichtster van het El Roi project. Het is een Keniaanse vrouw die zich het lot van de kansarme kinderen aantrok. Bij haar in huis verblijven ook de vrijwilligers die bij Bombolulu School of Promise vrijwilligerswerk doen (ook een project dat wordt gesteund door Doingoood).

Bij Bombolulu zal ik de laatste vier weken van mijn verblijf in Kenia kinderen gaan helpen. Het gaat bij dit project om wat oudere kinderen dan bij El Roi. Huiswerkbegeleiding speelt daar dan ook een grotere rol, maar de één op één aandacht is ook hier erg belangrijk.

Via deze blog zal ik iedere geïntereseerde op de hoogte houden van alle gebeurtenissen in Kenia, is het niet in woorden dan wel in de vorm van beeldmateriaal.

Leuk dat je mijn blog hebt gelezen.

Groet,

Jelmer

Reacties

Reacties

Jonne

ah zo gaaf jelmer!

ga je nog een afscheidsfeest geven??

XX

astrid

goed bezig jelmer! wij gaan je blog absoluut volgen!

Geniet van alle voorpret!

gr
Astrid

Neeske

Hoi Jelmer,

Wat een spannende en leuke tijd heb je voor de boeg. Super dat je je hiervoor in gaat zetten!!! Ik ben erg benieuwd naar je verhalen en ik zal jouw blog ook zeker gaan volgen.
Voordat je gaat, zien we elkaar nog op 1e kerstdag. Gezellig even bijkletsen in Spindleruv!
Ik hoor dan graag meer over je toekomstige avontuur!

Liefs van Neeske

Hylke

Nice!!

Lilian en Dolf

Hoi, Jelmer
Super leuk, een paar maanden Kenia!
En het project lijkt erg leuk en vooral heel zinvol!
We wensen je daar heel veel succes en plezier.
We zijn benieuwd naar je verhalen en foto's!

Jan en Anneke Heintzberger

Jelmer heel veel succes en een fijne en leerzame tijd in Kenia.
We blijven je volgen.

Groetjes Jan en Anneke.

Hester

Je bent over de helft betreffende de donatiemeter!!! Nog wat meer kerstgedachten en -acties en je haalt die 4500!

Suc6.

hester

wow, bijna 6000 euri!!!

Fleur

Hoi Jelmer,

Ik heb natuurlijk ontzettend veel heimwee naar Afrika, dus ik ben meteen hartstikke jaloers op je! De projecten die je gaat doen klinken ontzettend leuk en waardevol, je zult er vast een heel bijzondere en fantastisch tijd gaan hebben.

Leuk dat je een blog gaat bijhouden, die zal ik volgen!

Groetjes (en hopelijk spreek ik je nog even voordat je vertrekt!),

Fleur

ria

ik vind het een fantaSTIES VERHAAL EN HOOP MEER VAN JE TE HOREN GROETJES FRITS EN RIA EN HEEL VEEL SUCCES

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood